Khamis, 12 Mei 2011

Pengurusan kurang cerdik

dulu time aku mula2 kerja kat hrpz ni work load keja x de la bnyak sangat. may be time tu populariti orang it ni tak begitu hit sangat. segelintir orang je yg tahu dan kenal...sape dia orang it.  bermula dengan sorang ft17 kemudian ku menyusul selaku ft17 yg ke2. ketika itu dis 2004.

Kini 7thn berlalu..unit it sudah trtubuh dgn ft17 - 2 orang, f32 - 3 orng, f41 - 2 orang dan f44 - 2 orang. pertambahan staf selari dengan msa dan keperluan unit it di hrpz2 ni. tapi sekarang aku lihat nisbah keperluan pengguna dengn kemampuan unit it tidak selari. mksud aku ialah, aduan blh dikatakan setiap hari ada...yg majoriti nya dibawah skt ft17. dgn kemampuan unit it hanya ada ft17 dua orang, tidak mampu utk nak selesaikan semua aduan yg diterima dlm masa sehari, menjadi banyak aduan delay hari demi hari.

Beberapa hari yg lepas dengar kata...unit it hrpz2 akan dirombak strukturnya oleh pihak jknk yg langsung tidak memahami situasi sebenar keperluan staff it di hrpz2 ni. aku pun tak tahu pihak jknk ambik tindakan berdasarkan maklumat dari mana. adakah kerana hanya main dengar sesetengah sahaja...adakah kerana betul buat kajian menyeluruh keperluan staff it dihrpz2..atau adakah keranaa wujudnya sifat dengki dan sengaja nak cari buruknya unit it. aku  bkn nak komen apa2 yg tk elok tapi dgr kata nak tarik f32 dan f44 ke ptj lain yg sesuai. kes ni aku nak kata tidak pun tak...nak kata ya pun tak. ada pro dan kontranya...

yg aku tahu aku tak nak lagi gi hospital machang....kenapa jknk blh bagi arahan pd hrpz utk cover hosmac...tapi tak blh nak bagi arahan pd hospital tanah merah atau hospital kuala krai gi cover aduan di hospital machang. adakah spital lain 'anak emas'...dan hrpz ni 'anak tiri'...kenapa wujudnya situasi spt ini. sama kita fikirkan..

orang bawah mcm aku ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan