Isnin, 9 Mei 2011

Rawatan Akar

08.05.2011 - Isnin

Hari ini ialah temujanji aku dengan doktor gigi di Jabatan Bedah Mulut HRPZII. Pkl 2.30ptg aku melangkah pergi ke JBM dgn semangat yg tak berapa kental. tapi ini dah temujanji ke2 aku delay kan. so, utk nak dapatkan temujanji RCT ini amat la susah kerana dlm 1 hari biasa dpt buat 1@2 kes je. So, aku tak nak tunggu lagi lah. hari tu dah datang..yg first doktor bagi ubat hilangkan nanah kt gigi depan yg sakit ni dulu. Second time, aku datang doktor kata gigi depan aku ni dah rosak..dah mati. jadi dia syorkan utk buat rawatan akar.

Pada mulanya aku nak cabut dan pakai gigi palsu, tapi itu bukan pilihan yg tepat bagi aku yg buta pasal dunia pergigian ni. doktor tu pun mulakan langkah pertama utk rawatan akar gigi aku ni.

Ini temujanji ke2 utk selesaikan rawatan gigi aku ni. hari ni kerja2 mengorek terus di buat pd gigi aku. Kemudian aku x tahu dah apa yg diaorang buat..sampai kena guna api...berasap..rasa mcm dia orang taruk benda2 mcm jarum dlm gigi aku. akar la tu kot...tapi lebih kurang sejam lebih akhirnya diaorng bagi cermin dan tgk...dah macam gigi asal. x nampak langsung gigi yg diaorang tampal kan..

tq

Tiada ulasan:

Catat Ulasan