Rabu, 13 Februari 2013

cuti dan kenduri

8 jan - jumaat
9 jan - sabtu
10 jan - ahad
11 jan - isnin

4 hari cuti....2 hari pertama duk rumah je...10 jan..kenduri kendara sudah bermula dan aku tidak ketinggalan utk dipelawa, diajak, diberi kad, disms, ...dipadoh untok make gulai..

xpdc ini brmula jam 10 pagi krn bangun pun dah pkl 9.30pagi tido slps subuh td. dengan 125 kuasa kuda, waja cps aku memecut menuju ke hyper utk dptkan hadiah2 kepada pengantin2 yg akan aku jumpai jap lagi...


lokasi pertama majlis kahwin yg akan aku pergi iaitu

umah abe pin (ariffin rekod)....jalan bayam, kota bharu ni...ntahlah tema apa, tapi ayg aku ingat satu2...nantilah aku tanya dia..makan2.minum2...yg pasti time sampai kt dalam keta...setiap sorang anak aku akan ada bahagiannya di tangan...diaorang dh pandai, x payah minta dgn sape2...pegi aje kt tempat letak 'sisa' tu..ambik je..maka, dpt lah sorang satu..itu pun gaduh jgk.

singgah sebentar di pjbt aku...ambik hadiah ira n solat zuhur....

menuju ke lokasi seterusnya...melalui jalan hamzah dan gertok sultan yahya petra...jalan x jem sangat sbb gertok baru sudah dibukak...terus ke bandar pasir mas, perjalanan masih lagi lancar...tiada jam...

sampai di rumah cik hasfadilailanorita or umah kak zah...anak kak zah yg kawin...sepupunya cik hasfa...tema purple..makan2...kuih je aku mkn...sisa dpt sorang satu..lebih lagi 2..

kemudian bergerak ke umah ira...tgk peta mcm senang...tapi trputar2 jgk...akhirnya sampai jgk melalui gertok fly over ketapi...

umah masnira ni...tema kuning...jmpa dgn juki dan cc rahim....makan gulai...makan nasi...kasi kenyang sikit sbb lepah ni nok jale jauh ni...nok gi umah hj razali plk...dgn kata jalan jam..

dgn bantuan papago aku ni...dia tlh memetakan jalan ke pasir puteh...melalui beberapa jalan yg blh dikira tidak jam...cuma di round about pasir mas tu meme lokasi trsohor dgn jam...kejap je...terus sampai ke cbg 4 pendek..aku menyusur jalan bawah jalan tepi sungai..

singgah sebentar di masjid serendah sekebun bunga...solat asar...

kemudian masuk simpang ke kok lanas, melalui politeknik kb...tempat aku ngaji dulu...keadaan sekeliling dah lain sangat dah...rs mcm sesat pulak...mana tak nya..dah 12 tahun aku x datang sini...kemudian sampai simpan 4 econ jaya...trdetik nak try jalan baru kt depan tu...jalan aje lah....papago pun kata blh smpi pasir puteh...sampai setengah jalan je...dari jalan besar dah mula masuk jalan kampung...brlubang sana sini..hampeh betul lh..tapi dh masuk jalan aje lah...akhirnya smp jgk kat jln utama ke pasir puteh....

trnampak mat yo blueland kt tepi jalan...keja jgk hari cuti2 mcm ni...dail no lama dia x dapat...dah tukar la tu.

prjalanan lancar ke umah cc razali...cuma jalan menuju ke kb sesak dan jam panjang giler...aku pikir x blh balik kot ni doh ni...time tu jam 6 ptg lebih sikit...klu ikut jalan ni...mau 11malam aku sampai umah ni..hajat aku utk singgah kat jeram pasu dibatalkan...

6.15pm smp umah cc razali...makan sakan jgk kat sini...sbb dah lastkan...kemudian 6.36pm..brtolak balik ke kb...papago  ikut arahan aku utk balik kot jalan tok bali...bachok dan sampai umah jam 7.54pm.......

malam,  x bukak kedai sebab penat sangat round make gulai hari ni.....

tido awal.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan