Isnin, 11 Februari 2013

Rebet Telefon


hah rasa macam dah lama x bercerita pasal telefon...bajet 2013 baru ni ada pulak rebet telefon..x banyak rm200 je..tapi bernilai bagi yg rakyat marhaen ni..aku malas nak citer panjang2 lah tapi banyak jgk kronologinya ni...

  • aku menunggu jgk tahun baru menjelma..niat utama ialah nak register rebet phone ni lah..1 jan aku dah try register tapi x pernah dapat....hampir setiap hari aku buat..kat rumah kat pejabat...and akhirnya pd 9 jan akhirnya berjaya...
  • aku mula buat research kat semua syarikat yg berkenaan..celcom, digi, umobile, yes, tune....peringkat awal ni....mcm2 timbul...jenis phone pun x banyak...keputusan di buat..
  • pasal phone ni...first aku minat sangat nk beli samsung galaxy chat...harga asal RM499...slps rebet RM299....

  • lps dilancarkan...x de pun syarikat yg offer phone ni...aku berminat plk pd samsung galaxy ace plus...asal RM699...slps rebet...RM499....

  • 16 jan..aku ke sengheng..satu2nya pengedar tunggal uMobile di kelantan ini...buat kad member rm12 dan deposit rm10...barang kena order..seminggu lebih sampai lah...
  • 23 jan...seminggu kemudian aku call ..hp belum sampai...
  • 30 jan...2 minggu kemudian aku call...belum sampai jgk..aku mula pudar kesabarannya...aku call semua sengheng dan senQ seluruh negeri kelantan...semuanya jawapan yg sama...tiada..

  • aku mula beralih arah...aku mula berjinak pd celcom yg menawarkan samsung galaxy wonder....spec memuaskan...slps rebet RM799...aku prlu add RM300 je lagi...aku terus ke kb mall ke celcom cube...nasib baik ada show phone kt area tu...em...kecik rupanya phone ni screennya...besar lagi ace plus..CANCEL...kosentrate pd setia menunggu ace plus dari seng heng...blh dikatakan selang 2 hari aku call seng heng...jawpan tetap mengecewakan,
  • kemudian aku buat research lain pulak...boleh dikatakan setiap hari web www.gsmarena.com aku buka tengok semua spec hp...tiba2 jiwa ni beralih pulak pd samsung s3 mini...

  •  tapi lama2 jadi pudar sebab x de jugak stok kat sengheng....aku suka umobile sebab dia bagi free starter pack...tapi s3 ni aku kena add rm500...blh dpt sbijik lagi ace plus...tengok2 poket ada rm800 je...aish..mcm mana ni...
  •  9 feb - selepas gi ambik duit brim..kat sk chicha menyabong...aku duk belek2 website maxis...huawei ni mcm menarik..terus aku buat research kat web...huawei ni syarikat gergasi china dlm electronik ni..dan maxis menawarkan model yg cukup menarik iaitu huawei ascend p1...

  • specnya pun menarik...dgn screen amoled 4.3"..gorilla glass lagi..ram 1gb..4g rom...camera 8mp..dan 1.3mp depan...dipacu oleah dual core 1.5ghz cortext A9..gpu power svr sgx540..battery 1670 mAh...cukup membuat aku teruja dan jatuh cinta pada hp ni...dgn harga yg ditawarkan oleh maxis rm799 selepas rebet lagi lah aku jadi gila...
  • kt sengheng ada jgk tapi confirm stok lambat...dan mahal..rm1099 selepas rebet..beza rm300 dgn harga yg ditawarkan oleh maxis...nak dikatakan excitenya aku, aku terus ke maxis pd 9 feb tu...nak tahu jgk...dgn nada brgurau ayang kata gi buang minyak motor je lah...meme pun masin mulut dia, aku gi sana x de preparation apa pun...perabih minyak motor 30 sen....
  • menunggu 2 hari raya cina rasa mcm lambat je....
  • 12 feb - hari ni dah kerja...pkl 9.30 pagi sblm start keja aku ke maxis sekali...x puas hati lah gi hati tu...dia kata hari tu model ni x de dlm list rebet...meme pun sbb list lama..mu x update. pagi ni dgn hati yg tenang aku gi sana...first tu dia meme kata list lama tu jgk..aku kata ada..dia mintak 5 minit utk nak check balik..syukurlah meme list tu sbb aku x buta lagi tengok dlm web maxis sendiri..x kan lain plk..dia kata meme list trbaru ada model yg aku nak itu...
  • tapi stock x de hari ni...dlm prjalanan dah tu...aku bagi nama, hp no dan model pilihan aku...harapnya x lama lah aku menanti...
  • kemudian aku ke seng heng dan dapatkan balik deposit rm10 hari...member kad rm12 tu dah hangus dah.....kemudian aku bank-in dlm akaun aku utk cukup kan rm500...lepas tu aku keluarkan rm500 simpan kt tangan...sene nanti sampai hp tu..aku gi selalu..
  • pasal kos pulah..duit peruntukan dari mr Com rm500 je...so aku kena korbankan rm300 duit simpanan aku pulak..hari tu jam dan habis rm400....adus...tapi x pelah, bila lagi nak merasa pakai hp canggih mcm ni. aku berani beli hp ni sbb pusat servisnya ada kat jalan long yunus tu...alau htc sepo kat kena send kl....so aku harap ia tdk mengecewakan aku....
  •  
  • tq Allah...













Tiada ulasan:

Catat Ulasan