Selasa, 2 Oktober 2012

Rado

02 Okt 2012 - Selasa
HAYAT HIDUP JAM INI DENGAN AKU
02.10.2012 - 01.12.2012

2 BULAN CUKUP2 JAM INI BERSAMA AKU

hari ini setelah menanti nak kata lama x jugak, tapi kali trakhir gi tanya dan tengok jam tangan kat pasar malam tu sebelum puasa kot. tak ingat etek sebab dah lama...gi tengok2 aje hari tu sebab x de duit lagi. lagi pun time tu jam casio yg aku beli 5 tahun lepas masih elok...tapi bermula hari itu aku sudah mula menabung dan menyimpan duit utk nak beli jam baru.

lepas raya....dalam beberapa minggu lepas tu lah jam casio aku tiba2 tgk kat screen  x keluar apa2...maknanya dah inalillah jam aku ni rupanya...sblm ni prnah jadi mcm tu. aku buka bateri n pasang balik ok lah. tapi kali ini meme x menjadi..confirm dan disahkan oleh aku sendiri jam itu sudah mati pergi meninggalkan aku dengan sejuta kenangan. yg bestnya jam tu, dia blh simpan no akaun bank dan no phone...so, klu nk gi bank nak bank in duit bukak dlm jam tu je...5 tahun dia bersama aku...

selepas pada itu aku ketiadaan jam dan ia sedikit sebanyak menyukarkan aku krn kebiasaanya jam ada di tangan...sekarang kena tgk kt hp lah..

duit di kumpul sikit demi sedikit...2 minggu lepas gi tanya kat pasar malam hyper...tgk2 yg aku berkenan x de la pulak..bagi no phone pd penjual tu, namanya Karibi...minggu lepas aku gi pun belum ada lagi yg berkenan...sebelum tu aku dah pegi survey kat kb mall...ada yg offer dari harga asal rm300 dia nak bagi rm180. tapi aku x berapa yakin lah....fikir senang je, x kan lah orang nk berniaga rugi...lagi pun kedai situ msti kaut untung banyak nak byk sewa kedai lagi...cukai lagi...x kan senang2 dri rm300 dia bagi rm180...

akhirnya hari ini 02 okt...karibi calling aku tadi time aku kat tingkat 3 pejabat pengarah, aku sebenarnya jadi urusetia kursus pendermaan organ kat kastam diraja...tapi aku keluar jap nak uruskan LPO pen drive utk crc...temujanji di tetapkan iaitu di kafetaria hrpz2....dgn berbekal kan roti telur dan air teh O berharga rm2.50 aku berbual2 dulu dgn en karibi tu...lepas tu baru dia wak keluar 3 jam Rado....akhirnya pilihnya yg warna emas full...dia blh bagi habis doh tu...RM270...

jual dengan harga yang tersebut....

x sabar nak balik rumah ptg ni....sampai bini aku ajak gi hantar toto pun aku x sir gi...kata x larat..tapi aku excited sebenarnya nak potong tali jam ni and nak pakai hari ni jgk...

emmm mmeme berat la jam ni...automatic ko...enjin besar...

3 segmen tali aku buang and muat di tangan aku....

now aku sedang mula membiasakan diri dgn jam baru aku ini...

bermula lah kisah hidup mu bersama aku wahai rado.....

03 Okt 2012
first day aku pakai jam tangan baru,

pagi tadi aku mula perasan yg jam aku mula lewat beberapa minit...otak aku kata...biasa lah..

 emmm..kedua aku blh katakan jam ini meme berat dan memberatkan tangan aku..dgn warna keemasannya meme mudah utk orang aim n orang perasan ia baru wujud d tgn aku...pertama en wie..pas tu knik, ktini...

hari ini brjalan lancar jam itu....timing sengaja aku cepatkn 5 minit...sebelh petang tangan aku mula sakit. my be lama x ditanggung jam berat mcm rado ni ..casio dulu ringan mcm x pakai apa2...ikhlas oyat ptg td meme lenguh dan sakit tgn ini...

sblm malam aku mula perasan yg jam ini berhenti bergerak...aku gerak2 baru jalan...rasa mcm ada something...

04 Okt 2012
confirm lah meme jam aku ini ada masalah....dia kadang2 berhenti dgn sendiri....menyebabkan ia lewat dan aku trpaksa betulkkannya....

trcetus rasa menyesal beli rado...aku tgk hari tu seiko...tapi x de ada hikmah semua ini.

aku send sms adukan masalah ini pd en karibi, penjual jam tu. thanks kerana dia calling balik dan temujanji ditetapkan pasar malam hari sabtu ini...

time aku taip blog ni pun...jam ini dah berhenti di mana jarum saat berada di jam 2 ptg...dh lewat 5 minit now ni...teruk lah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan