Sabtu, 17 Disember 2011

bubur asyura

17.12.2011

akhirnya tahun ni msjid kt taman aku buat jgk bubur asyura, tahun lepas x buat dah. tahun ni kena buat lah. aku sebagai ajk masjid g ditugaskan kutip derma utk fasa 4 dan 5....dapat lah RM520. dan serahkan pd bendahari masjid. pagi tadi pkl 8 aku dah sampai sana, kira lewat lah sbb org nk buat asyura pkl 6 lagi dah panas air dlm kawah. tapi sampai sana...ketujuh2 kawan dah mula mengelegak..beras dah pecah...masuk ubi kentang, jagung, kacang hijau, kacang hitam...4 kawah guna dapur gas...lagi 4 guna kayu api.

pkl 10 aku ke bandar kejap...bawak jalan2 waja cps aku tu...kesian dia duk trperap kt umah. bosan jgk dia...so, aku gi beli kaspersky 20kotak dan printer p1566. gi kat kedai TAK..hajat nak pasang gear lock. tapi x match sebab gear aku jenis baru..bergigis mcm altis. so, mrTak suggestion paddle brake lock. check2 x de stock utk jenis waja..aku tinggal no phone. nanti barang ada dia call aku balik...

Pkl 1 aku gi solat zuhur kat masjid tu...lepas tu terus makan nasi brsama anak jate aku bawak datang sekali..makan nasi. lepas tu baru kacau asyura balik. bila alah ko nak masak ni....asyura dah semakin pekat dan berat..kacau 5 minit pun dah mula lenguh....

pkl 3 asyura dah masak......aku sempat ambik 3 bekas dan balik...

pkl 5 abe lie wak mari 40 bungkusan sura utk di agihkan kepada penderma yg budiman...lorong 39 la paling ramai....gi edar dgn zizi kebetulah dia datang ptg ni....ada lebih lagi dlm 11 pek..bawah pjbat 2.....dan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan