Jumaat, 9 Disember 2011

langgar budak

02 Dis 2011 - 6.54ptg

Lokasi kejadian berdekatan simpang 3 Banggol Petai

citernya macam ni, minggu ni aku balik alor pasir, umah bapak mertua ku. mcm biasa lah hari jumaat mesti aku gi jalan2 umah bapa sedara aku kt bkt buluh akar nun...lepas asar aku pegi lah. lepas siap dan bertolak balik lah...dah nk masuk waktu maghrib, jalan pun dah suam2 suku berarak gelap. aku dah pasang lampu kecik....dlm 1km nk sampai simpan 3 ke jln besar. aku nampak 2 orang budak kt seberang sana...sebuah lori dari arah bertentang melepasi mereka. lepas aje lori blah dia lintas jgk jalan..padahal aku sedang menuju ke arah yg betul. apa lagi aku hon dan brek kecemasan. tapi dah terlambat..kereta aku dah dekat dgn budak tu.....


kedeganggggggggggg...

aku langgar budak tu...budak sudah x kelihatan. dlm hati mesti dah terperosok kt bawah perut keta aku. tiba2 budak tu keluar dan bangun terus berlari ke rumah..fuuuuuhhh lega aku...syukur banyak2 budak tu x apa2.

aku ke depan sikit dan stop kt tepi jalan...ramai la yg datang...kemudian aku blah selepas mak budak datang bagitau yg anak dia x de apa2. cuma sakit kt punggung je...

adus...suspen giler dibuatnya...

moral of story...naik kenderaan jgn lupa baca doa dan jgn pasang lagu ketika time maghrib, lebih2 lagi lagu hindustan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan