Rabu, 7 Disember 2011

gi tengok tanah

26.11.2011 - sabtu
kelmarinnya jumaat janji dengan din nk gi tengok tanah tapi dia x jugak muncul. pagi ni dia call, nak gi tengok tanah. so, aku pegi lah dengan ajik. dekat dgn cbg gemas tu. tanah mcm strategik sebab betul2 tepi jalan..keluasa 7.23ekar. tanah curam blako..ada sikit yg lapang. getah dah besar..dah blh toreh. tapi hutan tebal sangat melitupi pokok2 getah. rasa berbelah bagi jgk dgn tanah ni tapi harganya dah kira murah..RM85K..tapi kena upah tebas dan upah sodok jalan ke kebun getah...

aku kena berurusan dgn bank dulu utk bank aku...

05.12.2011
gi kat bank islam, tanya khabar pasal loan. ikut kiraan biasa...loan aku blh lulus dlm RM65K. adus masalah ni...aku masih perlukan RM20K. adus mcm x de rezeki je aku dgn tanah tu. nk bli tanah lain sekarang ni semuanya mahal blako..so aku duk kira2 nk overlap bank rakyat dan bsn. nak buat loan blh RM5000 utk modal balik bisnes aku..nak beli mesin binding RM500 dan mesin laminate RM200...kira kedai aku blh tambah satu lagi ..kedai komputer, photostat, binding, laminate dan fax...

10.12.2001
duk pikir2 nk overlap semua personal loan aku dgn bank mana...BSN atau Ambank sekrang ni interest paling rendah..semua loan aku RM40K..hjt nk buat loan RM45. dpt RM5 utk modal bisnes photostat dan binding tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan