Khamis, 24 Mac 2011

Azhar Idrus - Masjid Chekok

25 Mac 2011 - Khamis
Hari ni untuk pertama kalinya diizin Allah aku dapat menghadiri kuliah bulanan yg disampaikan oleh ustaz azhar idrus yang diadakan di Masjid Mukim Chekok, dekat jalan Shell Baung. aku gi sana dgn motor, meme nasib baik btl lah naik motor. kalau naik keta tak tahu lah nk letak mana. aku sampai sana azan maghrib sudah berkumandang. orang punya la ramai..kt tempat letak motor pun dah penuh, aku letak dicelah2 keta jauh sikit dari masjid, sene nak balik malam nanti. aku terus masuk dlm masjid, orang dah memang ramai time tu. dpn pintu masjid dh bersesak. kt luar ada jgk khemah....lps azan terus iqamat,...aku terus mengasak masuk. nasib baik la dapat jgk berada dalam saf. klu tidak x tahu lah, aku teringin benar nak tgk ustaz tu dari dekat. selama ni dok dengar suara dan dlm video je..dlm keta aku selalu aku dengar ceramah dia..mlm ni lepas siap solat maghrib. aku dok depan sikit. nak gi depan lagi dah x blh. dah penuh...ustaz blm sampai. dlm 20minit jgk menunggu baru sampai...muka surat 2...seronok dpt dengar ceramah dia...mlm ni pasal solat tiang agama. dan nakal2 jgk. pkl 10 habis...rasa mcm x puas dengar ceramah dia slama 2jm tu..time nak solat isyak..ramai sangat....x blh nk solat kt mana dah. aku terus turun dan balik solat isya' kt rumah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan