Selasa, 8 Mac 2011

TM Streamyx

syukur lah,...utk bulan ini makin ramai pengguna internet wifi streamyx mrCom. Utk itu aku dah apply utk upgrade pakej paling laju iaitu 4Mb. Kelajuan sekarang ialah 2Mb...kesian ramai2 pakai guna jadi slow pulak. lagi pun aku nk mendownload citer pun lambat....dah banyak aku habis psl wifi ni...
  1. DLink router - RM120
  2. Omni Antena 12dB - RM338
Walaupun ada sedikit kesilapan iaitu sepatutnya kena beli router outdoor berharga RM2300..tapi memandangkn x cukup modal, aku beli yg Rm120 je dulu. Pndapatan wifi utk bln ini RM228. dan pendapatan terkumpul setakat di buka utk langganan ialah RM705.00. Dengan bayaran RM1 sehari pelanggan wifi mrCom dapat menikmati perkhidmatan internet berkelajuan 2Mbps...24jam....7hari seminggu....terima kasih semua krn menyokong mrCom.

kes 1 - ada sorang pelanggan tu...jarak umah dia dgn kawasan wifi aku jauh sikit. so, aku belikan satu USB Wireless Adapter yang blh menerima coverage wifi mrCom...brand TP-Link. 8x range booster dia. aku dah test....signal kt umah dia ada 23%. sudah cukup utk melayari internet wifi mrCOm. tapi tuan dia buat tak tahu je bila jumpa dgn aku. ...nak tanya kan takut kata sungguh sgt. hari tu dia sungguh2 datang umah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan