Jumaat, 4 Mac 2011

Karenah pelanggan

3 Feb 2011...sbaik sahaja aku sampai di umah mertua aku kt AP. satu panggilan aku terima, pada mulanya aku kurang jelas. tapi rupanya suami kak sah...dia marah2 pada aku kerana aku repair pc anak dia tak menjadi, lepas tu dia kata telepon kata nk datang tapi x datang pun. aku kata esok aku balik tkj tgk kan pc tu.

4 Feb 2011 - Jumaat..ptg aku balik. solat asar kt masjid hidayah. kemudian terus gi umah dia. Hujah aku...pertama memang silap aku krn janji nk datang tapi aku tak datang kerana servis aku hanya di kedai, pelanggan kena datang kedai lah. tapi rumah kak sah ni aku dah start pegi sokmo. jadi sedap hati la..tiap kali rosak aku pegi. so, dia ada call minggu lepas aku x sempat nak gi. silap aku, aku x janji pd dia balik.

Kemudian dia call orang lain, katanya keja kt kedah. budak tu balik skali sekala. budak tu gi check lh pc kak sah tu. dia bagitau kaksah dan suami dia yg aku ambik kipas dan processor dia. sbb tu suami ksah tanya dok mano kipas dia. apa ke bodohnya budak kedah tu. kan aku dah bagitau pd kak sah. TUKAR MOTHERBOARD...so, aku tukar mboard lah. kipas dan processor pasang balik la kt mboard baru. Memang bahalol betul lah bdk tu. reti ke tak pasal komputer ni. Lepas tu kata Asrock baik dari Zotac Nvidia....memang sah buta IT..lagak pandai je. Yg buruknya nama aku...

Tapi pengajarannya....
Aku tak blh janji nak gi umah dia lagi kalau ada rosak apa2 komputer tu...nak repair jgk..bawak sini. orang lain blh bawak. kenapa dia x blh.

Perlu beri penjelasan detail pd pelanggan. taku salah faham.

Aku x marah pd kamal dan kak sah...tapi budak kedah tu. bahalol betul gi oyat gi tu ko kak sah yg tak tahu apa2 pasal IT. dan kamal pun satu hal, percaya sangat budak tu tanpa usul periksa.

cinabeng betul.....apa pun sabar & settle...adabberniaga gini lah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan