Rabu, 20 April 2011

Orang dengki

20.04.2011
Hari ni aku rasa sedih dan terkejut jugak. perkara yg aku tidak ingini selama ini akhirnya berlaku jugak hari ni. ptg ni lepas siap aku settlekan aduan yg ada. Pn Mid panggil aku masuk bilik dia. Perkara pertama dia bagitau pasal hospital machang..

pasal spital machang ni pun aku bengang jugak ni. jenis tak de hati perut. mcm budak kecik, korang ingat time kecik2 dulu..budak kecik, ada apa2 kes dengan kawan dia..menangis dan bagitau pada ayahnya. ni pun mcm tu jgk ni,...bodo mcm budak kecik....sikit2 hantar surat kt jkn. lastly aku gi sana 28 Feb 2011 kt klinik pergigian. meme ada 3 aduan dia buat...aku dah bagitau yg masalah anti virus. kalau aku gi pun setakat nak install anti virus free, baik x payah. x kan menjadik punya. dia kena sediakn dulu anti virus baru aku blh gi sana. aku pun bukan suka sangat gi sana. kerja kat hrpz2 ni pun berlambak lagi tak siap. aku pun x faham lah pengurusan pihak atasan ni. bila nak wujudkan post it kt spital machang tu. dulu aku gi jgk sana, suka tak suka pun gi jgk. tapi minggu ni dia send surat kat jknk kata unit hrpz2 tak ambik peduli pasal aduan mereka. dah la sertakan sekali aduan yg dia orang tak bagitau kita kt sini. bengap betul lah....siap la hosmac jap lagi. aku akan punoh blako pc kt situ. baru dia tahu....bukan susah sangat pun nak munoh gak.

pasal kedua....
meeting ketua unit pengurusan tadi, pn mid kata ada orang x puas hati dengan mr com. tanya sama ada mr com ni kedai sah atau tidak. aku kata mr com di daftarkan dengan SSM. dia orang kata nak sijil kewangan plk. memang aku x de sijil tu tapi mr com, syarikat yg sah....pasal sijil kewangan tu, aku pun tahu dan semua orang tahu. ada had maksima yg ditetapkan utk nilai LO yg mr com blh dapat jika x de sijil kewangan. kenapa mereka kecoh x puas hati dgn mr com. pn mid kata, bila orang dengki gak..semua perkara jadi salah. entah lah, aku pun sedih jgk. baru jah setahun nok mulo nego cari rezeki samah seriyal..jadi gini plk. aduh...x po lah, aku kena redha dgn semua ini. diaorang kata sedap la unit it dok ambik dengan ore dio sokmo kalu nok beli barang. masalahnya persetujuan sebutharga bergantung pd perolehan..sama ada nak pilih atau tidak. aku hanya bagi sebutharga bila orang mintak. aku tak bagi saje2 gitu. dia orang mintak aku bagi. terpulang lah nak pilih sebutharga aku atau tidak...aduus..adus..x puas hati betul la gini..

apa pun aku kena sbr...ada hikmat di sebalik semua ini. mungkin ada rezeki yg lain yg Allah akan tetapkan....aku kena yakin pd Allah. dia yg beri aku rezeki, bukan makhluk....yg penting aku kena USAHA.............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan