Jumaat, 29 April 2011

Pantai Melawi

29.4.2011 - Jumaat
dah lama ayang aku dan klong rancang nak gi berkelah kt pantai melawi. klong and the geng yg nak gi, so dia ajak aku sekeluarga etek..pikir2 dan bincang dgn ayg. so kami pegi...boking chalet diuruskan oleh klong. so, kira jadi lah tarikh nak gi ialah esok. checking ptg sabtu....

so pagi ni lps subuh...tunai hajat selepas berlalunya klate flag dan berkibarnya malaysia flag..heehehe. pkl 10 gerak ke pasar kt cbg 3 pngkalan chepa ni. Dengan list di tangan ayang, kami mula mnerjah setiap sudut pasar mbeli peralatan makanan utk dibawa esok...aku ikut aje, semuanya di uruskan oleh ayang. aku ikut mana yg patut je...yg tahu ayang belikan...aku 'jembe'....dan 'jenje'...


nak tahu apa akn jadi esok....di mana kami akan berkelah kt pantai melawi. nak gi jauh, kena create team plk....kt melawi dah la...ikut kisah selanjutnya esok...

30.04.2011 - sabtu

Berjumpa kembali....citer ni ditaip pd 1 Mei 2011...lepas aku solat maghrib, dan baru je sampai kt umah..balik dari gi melawi..nak citer la sikit psl kenangan mkn angin aku kali ni. bukan selalu dpt luangkan masa gi mkn angin dgn keluarga ni....ok lah...

selepas gi mbeli kt pasar...ayg sibuk lah dok sediakan itu sediakan ini. aku tengok je, mana yg dia suruh aku buat. gi tu sokmo, klu nak pegi mana2 aku serahkan 100% pada dia...pasal kain baju dan barang yg perlu di bawak. biasanya x de yg tertinggal trmasuk kain pakai aku. So, pagi sabtu iaitu kelmarin menjelma...x de la lorat sangat pagi ni sebab check in sblh petang. mcm biasa lah...bangun...cari mkn pagi slps solat..bukak kedai. Pkl 2 slps siap solat ..semua persiapan dah ready. aku masukkan dlm keta je.

Menuju ke hyper, ayg nk belikan kek hari lahir pok tengah yg ke4. Baru menuju ke Pantai Melawi..melalui Pdg Tembah, retok pok nik loh, kedai lalat, tawang, singgah sekejap kt pantai irama utk beli pelampung anak2...sbb dh janji kelmarin..dan terus ke Pantai Melawi. call klong nama resort tu apa..dia pun x tahu...yg dia tahu tempatnya. singgah mkn kejap..solat asar. tunggu klong...akhirnya sampai lh kt resort tu...namanya Sri Melawi Resort. bilik kira ok...luas dan air cond.

Angkut barang...salin baju terus ke laut bersama anak2. mandi sakan lah..aku tumpang lah...dh lama x jadi mcm itik ni. Ramai jgk keluarga alik na yg join perkelahan ni..dlm 6 famili...

Malam...x gi mandi lah. bakar ayam..apa orang sebut tu..babokQ..BBQ...smbil borak2..bakar dan bakar dan makan..ayam, ikan, sotong, jagung. sempat jalan2 kt pantai dgn ngah. tgk orang ..ramai jgk. x ingat nk bawk lampu kepala...

kemudian..ngantuk..tido

01 Mei 2011 - Ahad
Hari ni cuti hari pekerja....sedar2 pkl 4.30 tgk ayg dh ada kt sblh...meme dia tido kt sblh aku. mana lagi dia nk tido. #*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan