Jumaat, 29 April 2011

Selamat Tinggal Astro

27.04.2011- Rabu
Hampir 3 tahun jugak aku melanggan astro, itu pun kerana dapat percuma kerana beli 4biji kipas siling pd tahun 2008. So, pada 23 April 2001 yg lepas tamat lah siaran astro kt rumah aku ni krn pada 24 Mac 2011 lepas aku dengan ayang aku dah pegi kat pejabat astro utk tamatkannya. SO, arial tv dah lama beli. sampai dah nak hancur dok sembe kt ats almari tu dan dah tak tahu berapa kali jatuh arial yg berharga RM42 tu.

Petang ni akhirnya, naik jugak arial tu kat ats siling ni. berbekalkan walkie talkie aku pinjam kt pjbt aku. maka pencarian siaran tv pun bermula. aku mintak2 la x perlu kena naik atas bumbung krn tengok2 umah2 jiran yg pakai arial sume kt ats bumbung. so, pencarian siaran kt ats siling ni pun mencabar jugak. dgn gelap dan panasnya walaupun time tu dah pkl 6 ptg...lagi pun nk pusing trhad sangat krn ats siling ni byk kayu pemegang bumbung. pusing sana tv3 ok tp tv1, tv2, tv7 x ok plk. pusing sini...tv1,tv2 ok..tv3 x ok plk. ambik keputusan drastik selepas sejam dok cari siaran. hanya tv1 dan t2 yg cerah..tv lain x pe lah.

So, dapat la tgk tv1, tv2..tv3 aku adjust sikit jadi blh nampak dan kenal lh orang dlm tv tu...pakai asto hari tu pun sejak ada mr com ni. ayang aku x sempat nk tengok pun...anak2 dok tgk 611 Ceria tu aje...RM40 sbulan..stahun RM480 kena bayar..itu satu pembaziran...so, ayang yg buat keputusan ni kerana dia yg jaga urusan perakaunan rumahtangga ku. so aku ikut aje. janji jimat....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan