Sabtu, 22 Januari 2011

Omni High Antena

ini projek baik punya tapi x menjadi. umah aku ada wifi tm, so aku nak dijadikan site income aku. sewa line wifi...RM29 sebulan aku caj. stakat ini pelanggan tetap 3 orang...RM29 x 3 = RM87.00. sewa line internet aku RM130 dgn kelajuan 2Mega Bit Per Second (mbps).


Utk lebihkan pelanggan aku, aku beli satu wireless router..DLink DIR-615 dan satu antena outdoor...masing2 harga RM120 dan RM338. tapi yg aku tak puas selepas berhempas pulas panjat bumbung pasang antena omni tu. tapi coverage dia x jauh mana pun.

adakah silap pasang?
adakah silap pilih router?
adakah ada setting lain yg kena buat?

aku try search kt dlm internet..dah puas membaca tapi x jadi jugak...cuma satu je lagi yg aku x buat...jumpa ustaz danial...Al Amin Microsystem...dia pernah buat projek gini. tapi no phone x de.....

adusssss

Tiada ulasan:

Catat Ulasan