Sabtu, 15 Januari 2011

WMB284

wmb284..motorsikal kesayangan aku. nak tahu kenapa. sebab motor tu dah banyak berjasa pada aku. dibeli pd akhir thn 2004 di Kuala Lumpur. aku gi bersama dgn pok cik sid (sdara mara)..pinjam duit abah aku RM1000...tambah duit aku RM1500. bayar down payment RM2500. Ansuran selama 18 bulan sbyk RM200 sebulan. pngalaman brsama motor tu banyak...suka duka..masam manis brsama..
  1. gi kt spital putrajaya..anak kunci hilang.
  2. kt kl semua tempat dah pegi. berhujan berpanas brsama wmb ni.
  3. paling x blh ingat..time aku nk move dr putrajaya ke kota bharu ni..balik dgn motor ke klantan ni dari kl...nasib baik Allah tolong dan wmb ni x buat hal.
  4. terbalik sekali dgn aku...otway ke courth mammoth petaling jaya...tyr depan masuk dlm lubang..terus trbalik tp x teruk sgt rosaknya.
now, sudah 7 tahun wmb bersama aku. masih setia berkhidmat utk aku. minggu lepas skli lagi wmb kemalangan..yg sakit hatinya bkn krn aku tapi krn orang lain. silap aku krn bagi pinjam kt dia. kali ni rosak teruk lah..tapi blh naik....body kit depan (eber) pecah, kena cabut..bearing dpn pecah, kota switch signal skli dgn pemegang side mirror kiri pecah, lampu dpn pecah sisi, pemijak kaki kiri belok, handle kena betul balik..

tapi nk buat lagu mana kan, perkara dah jadi. hati2 je lah lain kali...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan